Het online marketing vak verandert continu en dat zal de komende jaren ook zo blijven. Boeken lopen vaak achter en ook opleidingen sluiten regelmatig niet aan bij de praktijk. Wil jij graag als online marketeer aan de slag, maar heb je nog geen ervaring of niet de ‘juiste’ achtergrond? Dat hoeft dus zeker geen probleem te zijn! Je kunt bij ons alle kneepjes van het vak leren. Het bezitten van een aantal soft skills is daarentegen wel heel handig…
1. Nieuwsgierigheid
Doordat online marketing zo snel verandert, verwachten we echt niet dat je alles al weet. Misschien heb je in het verleden al weleens social media berichten geplaatst. Of heb je tijdens je opleiding een SEO training gehad. Die kennis is zeker handig, maar grote kans dat er alweer nieuwe ontwikkelingen zijn. Het is bij eRocket geen probleem als je weinig ervaring hebt, want wij zullen je alles in de praktijk gaan leren. Het belangrijkste vinden we daarom dat je nieuwsgierig bent en de drive hebt om jezelf te verbeteren. Hoe ga jij om met ontwikkelingen binnen bijvoorbeeld Google, Facebook en YouTube?
Wij vinden het leuk om te zien dat je vanuit nieuwsgierigheid zelf al aan de slag gaat. Kun je bijvoorbeeld een vriend helpen met het vindbaar maken van zijn webshop? Of een tante met het promoten van berichten op social media? Nieuwsgierigheid is volgens ons hét hoofdingrediënt voor succes in online marketing.
2. Samenwerking
Bij eRocket werken we van tijd tot tijd zelfstandig aan een project, maar vaker in teams. Als online marketeer is het belangrijk dat je goed kunt samenwerken. Of het nu intern is, met klanten, partners of leveranciers: samenwerking is bij eRocket echt key.
Een goede samenwerking vraagt om communicatie, eerlijkheid en onbaatzuchtigheid. Het kan voor ons soms moeilijk zijn om in te schatten of je deze soft skills bezit. Zorg er dus voor dat je deze kunt onderbouwen met voorbeelden. Een tipje van de sluier… we stellen regelmatig deze vraag: “Met wat voor type mensen werk jij graag samen?”. Daar kun je je alvast op voorbereiden! 😉
3. Strategisch (om)denken
Als online marketeer bij eRocket zul je regelmatig strategische online marketing plannen gaan opstellen. Doelen vaststellen, funnels inrichten en kalenders maken: dat hoort er allemaal bij. Maar het zou natuurlijk te makkelijk zijn als alles altijd volgens plan verloopt. Aanpassingen horen erbij en juist in die situaties is het belangrijk om met nieuwe ideeën te blijven komen en kansen te zoeken. Dat is ook de reden dat je bij eRocket tot allround online marketeer en niet tot specialist wordt opgeleid.
Weet jij een brede blik te behouden, nieuwe mogelijkheden in kaart te brengen en tegelijkertijd de klant op de hoogte te houden van de aanpassingen? Dan kan het zomaar eens zijn dat je goed in ons team past! 🚀
4. Grammatica
Oke.. misschien niet echt een soft skill, maar ook je Nederlands vinden wij erg belangrijk. Of je nou SEO teksten schrijft voor rijschool LesGO, een Google Ads advertentie inricht voor Hypotheek Visie of een Facebook post plaatst voor Landgoed Ulvenhart: het moet foutloos zijn op het gebied van Nederlands.
Denk jij dat je ons kunt ver(r)assen met jouw nieuwsgierigheid, team skills en strategische inzichten en gebeurd/t het zelden dat je een taalfout maakt? Dan horen we graag van je! Heb je na(ar) aanleiding van dit artikel nog vragen? Stel ze gerust via arianne@erocket.nl.