Breda | Den Bosch

Thuiswerken bij eRocket: zo gaat dat nu

Sinds vorig jaar zijn we massaal aan het thuiswerken. Dit kan veel frustraties met zich mee brengen maar ook heel veel voordelen! In deze blog nemen we de voordelen en tips door om zo productief mogelijk te blijven tijdens het thuiswerken. En vragen wij ons af of we over een tijdje weer met z’n allen een vrijdagmiddagborrel kunnen drinken op kantoor. Je leest het in deze blog.

De voordelen van thuiswerken

We hebben de voordelen van thuiswerken in ons team besproken en zo kwamen we tot de volgende voordelen:

  1. Videomeetings zijn vaak een stuk efficiënter dan fysieke afspraken!
  2. Thuiswerken bespaart tijd. Je rolt zo je bed uit naar je ‘kantoor’. Dat betekent langer uitslapen!
  3. We ervaren minder afleiding vanuit de omgeving. En mede daardoor kunnen we meer afspraken of taken plannen.
  4. Geen standaard boterhammen hoeven te eten. Wij zijn vaste klant bij Super Sandwich en Clubsandwich.
  5. Geen reistijd = minder vermoeid op je werk (en thuis) aankomen door de ellenlange files.

Tips: hoe blijf je productief?

Maar hoe blijf je dan productief tijdens het thuiswerken? Wij geven een aantal tips om ook thuis als een raket te blijven gaan!

  1. Kleed je aan zoals je normaal naar kantoor gaat. Geen joggingpak dus!
  2. Maak een planning.
  3. Plan je pauzes in en ga een rondje lopen buiten. Een frisse neus doet wonderen.
  4. Leg je mobiel weg. (als dat kan)
  5. Zorg voor een ruimte zonder afleiding van andere mensen.
  6. Demp meldingen van e-mail, WhatsApp of Slack.
  7. Zorg voor een goede set-up, het liefst exact dezelfde als op kantoor! Zo voorkom je rug- en nekpijn!

Daarnaast is het erg belangrijk om betrokken te blijven bij jouw collega’s door af en toe eens te bellen binnen of buiten werktijd! 😉

Gaan we ooit nog terug naar met z’n allen op kantoor?

Deze vraag spookt vaak door het hoofd van vele eRocketeers. En misschien ook door jouw hoofd.. We hopen natuurlijk zo snel mogelijk weer met zijn allen op kantoor te werken. Waarom? Het werkt toch vaak efficiënter en werknemers zijn meer betrokken bij alles wat er in het bedrijf gebeurt. Bovendien kunnen wij de vrijdagmiddagborrels maar moeilijk loslaten.

Verder zijn de meningen verdeeld over de afspraken face-to-face of online te voeren met onze klanten. Soms is face-to-face makkelijker maar een online meeting zal nu niet meer weg te denken zijn. Face-to-face is natuurlijk wat persoonlijker en je voelt ook de energie in de ruimte goed aan van beide kanten waardoor je zeker weet dat het een match is! Dit verschilt dus echt per klant en collega.

Hoe is het om in deze periode te starten bij eRocket?

Mijn naam is Joy, (de nieuwe aanwinst sinds maart 2021) en ik ben gestart in een periode waarin we veel thuiswerken. Ik vertel je hieronder hoe ik dit ervaar!

“Begin maart 2021 ben ik gestart als eRocketeer bij eRocket. Tijdens mijn sollicitatie vroeg ik mijzelf al af of ik mijn nieuwe collega’s wel in het echt zou zien. Gelukkig werd ik direct gerustgesteld. Er werd aan mij gevraagd of ik liever thuis wilde werken of op kantoor. De voorkeur voor het inwerken was bij mij op kantoor. Zo leerde ik het bedrijf en de mensen snel kennen. Ik was de eerste 3 weken eigenlijk iedere dag op kantoor te vinden met een beperkt aantal collega’s. Mijn andere collega’s zag ik ook wel iedere dag maar dan via de online dagstart of bij mijn online inwerktrainingen! Voor de dagen dat ik inmiddels thuis werk heb ik een nieuw groot beeldscherm gekregen zodat ik daar mijn laptop op kan aansluiten. Kortom, alles wordt super geregeld zodat je ook thuis goed kan werken!”

Wij hopen dat we jou als nieuwe eRocketeer gewoon weer iedere dag op kantoor kunnen verwelkomen! Blijf onze vacatures in de gaten houden voor meer informatie!