Breda | Den Bosch

Mijn eerste workation met eRocket: een week vol zon en teamspirit

workation catamaran

Maandag 22 april was het eindelijk zover: mijn eerste workation! En niet zomaar eentje, maar naar Valencia🌞. De weken voorafgaand voelde je al dat het echt leeft en iedereen er naar uitkijkt. Er werden verschillende quizjes over Valencia en tapaslunches op kantoor georganiseerd. De sfeer zat er al goed in. Niet gek met alle verhalen van vorige workations naar Malaga en Las Vegas.

Maandag: De start van het avontuur

Om 3 uur ‘s nachts richting Eindhoven Airport vertrekken is normaal gesproken niet het beste idee van een goed begin van de dag, maar gelukkig zijn we allemaal ochtendmensen. De stemming zat er al goed in. En ja hoor, de eerste workation-grap was een feit: de “mannen” zouden een snor laten staan, maar bij aankomst op het vliegveld waren er maar weinig snorren te bekennen. Drie keer raden wie hier wel ingetrapt was.

Na een vlotte vlucht zonder problemen kwamen we aan in het zonnige Valencia. We sprongen in onze huurauto’s en reden met een konvooi van zes auto’s naar de villa’s. Nadat we onze spullen hadden gedropt, was het tijd voor een potje petanque (oftewel Jeu de Boules, maar dan Frans chic). Daarna snel omkleden voor een fietstour door Valencia. Het park, de mooie gebouwen en de indrukwekkende Ciudad de las Artes y las Ciencias waren zeker de moeite waard. Veel positieve verhalen over Valencia gehoord, maar het is echt een top stad. Na de fietstocht zijn we weer naar de villa’s gereden om ons klaar te maken voor de tapasavond en het spel van Liselotte, Hidde en Arianne. Het was super in elkaar gezet en de ‘tablet of terror’ had de overhand. Zo leerden we elkaar nog beter kennen en onder het genot van een hapje en drankje hebben we een topavond gehad. Daarna was het tijd voor de eerste nacht, want de volgende dag stond er een leuk programma op de planning.

e rocket workation valencia fietstour

Dinsdag: Brainstormen en avontuur

De volgende ochtend stond iedereen fris en fruitig om 8:30 aan het ontbijt, na een frisse duik in het zwembad. Om half 10 begonnen de eerste trainingen en brainstormsessies over de toekomst van eRocket. Het was geweldig om te zien hoe iedereen barstte van de ideeën en motivatie. En niet onbelangrijk: de eerste punten zijn gelijk opgepakt!

Workation erocket

Na de brainstormsessie gingen ‘de boys’ via Ferrate doen, een soort van bergklimmen, zipline en nog meer avontuurlijke kunstjes. Vooraf dachten we: “Dit doen we wel even”, maar hoe hoger we kwamen, hoe meer we veranderden in jongetjes. Toch haalden we dankzij goed teamwork de top. Wat een ervaring! ‘s Avonds stond een wijntour op het programma, compleet met karaoke in de bus. De rondleiding, het eten en de wijnproeverij waren fantastisch. We begonnen met een interessante tour door het wijnhuis en proefden daarna verschillende heerlijke wijnen, vergezeld van verrukkelijke Spaanse gerechten. Nog snel wat foto’s gemaakt en toen weer met de bus terug naar de villa’s. De gezelligheid in de bus was ongekend en is moeilijk te beschrijven! Aangekomen in de villa hebben we nog een (klein) drankje gedaan om de dag perfect af te sluiten.

e rocket workation klimmen

Woensdag: Carrièreplanning en paella

Op woensdag begon de dag weer met een frisse duik en een heerlijk ontbijt (dankjewel, team ontbijt!). Daarna was het tijd voor een training en om ons eigen carrièrepad uit te stippelen. Zelf zat ik in het team dat verantwoordelijk was voor het klaarzetten van de training, dus we moesten nog even flink aan de bak om alles gereed te maken. Het mooie aan deze training en eRocket is dat er niet alleen aan het bedrijf wordt gedacht, maar ook aan de werknemers. Iedereen kreeg de tijd om zich te focussen op hun eigen doelen en plannen voor de toekomst, en hoe ze die willen bereiken. Na inspirerende presentaties van collega’s over hun carrièrepad was het tijd voor een vrije middag aan het strand. Tapas eten, sangria drinken en nog een duik in het zwembad – heerlijk!

workation valencia

Maar het hoogtepunt van de dag was de paella experience. Op een prachtig landgoed gingen we in teams onze eigen paella maken. De mannen tegen de vrouwen, uiteraard. Na het toevoegen van de ingrediënten en veel liefde begon de paella al heerlijk te ruiken. Met een schuin oog keken we naar die van de dames, maar die zag er al een stuk droger uit. Beide paella’s smaakten heerlijk, maar er kan natuurlijk maar één winnaar zijn.

Na een spannende strijd en een kritische beoordeling door de kleindochter van de eigenaar, was het duidelijk: de mannen hadden gewonnen! Wat een ontlading en trots😉.

Donderdag: Vestigingsstrategie en catamarantocht

Donderdag stond in het teken van de verschillende vestigingen van eRocket. We brainstormden over onze doelen en strategieën. Het was geweldig om te zien hoe iedereen betrokken was en actief meedacht. Dit resulteerde in nieuwe doelen voor de vestigingen en zorgde ervoor dat alle neuzen weer dezelfde kant op staan.

workation werken

‘s Middags gingen we op een catamarantocht langs de kust van Valencia. De zon, de zee en de goede gesprekken maakten het een top uitje. ‘s Avonds sloten we de dag af met een heerlijk diner en nog een laatste avondje stappen. Toen was het tijd voor de laatste avond; Juliette en Danique hadden een top restaurant uitgekozen met heerlijk eten. Daarna zijn we nog een laatste avondje gaan stappen, iets wat deze groep goed kan.

workation catamaran

Vrijdag: Tijd om af te ronden

Op vrijdag was het tijd om in te pakken en de villa op te ruimen. Met kleine oogjes en een grote glimlach reden we naar het vliegveld. Wat een prachtige week was dit! We zijn als team dichter naar elkaar toegegroeid en barsten van de energie, plannen en doelen voor het komende jaar. De verwachtingen waren hoog, maar deze workation heeft ze zeker overtroffen.

En nu? Nu kijk ik al uit naar de volgende workation! 🚀