Breda | Den Bosch

Van start tot toekomstvisie. Erik aan het woord!

eRocket bestaat inmiddels bijna twee jaar. In dit blogartikel interviewen we de oprichter van eRocket. Vaak denken mensen bij ‘oprichter’ of baas’ aan een stug persoon waar je geen lol mee kunt hebben. Dit is bij eRocket zeker niet het geval! Erik is echt onderdeel van het team en gaat gewoon met ons mee carnavallen of naar Breda Jazz Festival. Ook heeft hij er een hekel aan als we hem CEO noemen 😉. Toch merken we als team dat we veel van hem kunnen leren en bewonderen we zijn manier van leidinggeven. In dit interview lees je alles over Erik en wat zijn speerpunten zijn in het ondernemen.

Laten we beginnen met: wie ben je?

Erik HermelerIn mijn social media bio zet ik altijd enkele steekwoorden, dat vind ik makkelijker dan een verhaal, dus bij deze: Erik Hermeler, geboren in 1981, woont in Breda, samen met Eefje en ons zoontje Mick, houdt van punkrock, hardlopen en NAC.

Waarom ben je een eigen bedrijf begonnen?

Ik ben ambitieus, leergierig, resultaatgericht en wil in mijn omgeving alleen maar positieve mensen. Door eRocket op te starten heb ik invloed op veel van deze punten. Natuurlijk is het een team effort, samen zorgen we er namelijk voor dat eRocket een leuke plek is om een groot deel van je tijd door te brengen!

Hoe ben je eRocket begonnen?

Ik was al enkele jaren online marketeer en projectleider bij een webbureau in Breda. Het lukte me steeds vaker om bij klanten de beste SEO resultaten te behalen, waardoor er steeds meer “SEO-klanten” kwamen bij dat bureau. Ik ging me daarnaast verdiepen in Google Ads, toen nog AdWords, door alle certificaten te halen en alles toe te passen in kleine campagnes.

Ik merkte dat de combinatie van SEO en SEA de beste resultaten opleverde, dus begon ik een strategie uit te denken die volledig gericht was op het behalen van doelen: Multi Funnel Marketing.

Door deze strategie toe te passen, verbeterden resultaten waardoor online marketing een grotere rol kreeg binnen het webbureau. Deze positieve ontwikkeling zorgde ervoor dat we besloten om een nieuw bedrijf op te richten. Samen met de aandeelhouders van dat webbureau ben ik toen een nieuw bedrijf gestart; PostAds, wat nog steeds bestaat. Toch bleef het kriebelen om zelf alle beslissingen te nemen en uiteindelijk heb ik mijn aandelen ingeleverd in ruil voor 7 klanten en ben ik eRocket begonnen!

Samen met een oud-PostAds collega, Arianne, zijn we in een klein kantoorpand op Minervum begonnen met onze 7 klanten. Dit ging lekker en na een jaar konden we met 8 collega’s uitbreiden naar het huidige kantoor aan de Zinkstraat in Breda. Als je de uitgebreide versie van eRocket start wilt weten, dan kan je dat zien in mijn terugblik op LinkedIn.

Wat is je visie met eRocket?

{
Ik wil met eRocket het ideale online marketing bureau creëren.

Het ideale online marketing bureau bestaat uit een team van 12 online marketeers die allemaal allround opgeleid zijn en een specialisatie in een bepaald kanaal hebben. Op deze manier is het team groot genoeg om elkaar dagelijks nieuwe zaken te leren en klein genoeg om de thuissituatie ook goed te kennen. Ook vind ik het belangrijk dat iedereen op de hoogte blijft van elkaars werkzaamheden en klanten.

Iedereen binnen eRocket kent deze visie en we zijn hard op weg om het ultieme doel te behalen. Zodra we dit behaald hebben, gaat dit groots gevierd worden. De volgende stap? Samen met de 11 collega’s de visie op eRocket verder uitwerken. Op deze manier weten we zeker dat we met z’n allen de toekomst van het bedrijf kunnen bepalen!

Wat vind je belangrijk aan de collega’s?

Ik zie iedere collega als een professional, die weet wat hij of zij toevoegt voor klanten. Ik vind het belangrijk dat ze goed met klanten omgaan en dat klanten hen ook benaderen voor alle vragen rondom websites. We willen dat online marketing geen black box is en door het goede contact met de klanten krijgen we de meeste input. Door veel input zorgen wij weer voor de beste resultaten.

Daarnaast vind ik het belangrijk dat collega’s blijven leren en elkaar blijven versterken. Dit kunnen ze doen door presentaties te geven en elkaar te helpen met lopende projecten.