Breda | Den Bosch

Om deze reden ga ik het team van eRocket verlaten

We schreven al eerder over waarom je juist bij een online marketing bureau zou willen werken, en ook legden we de verschillen uit tussen in-house, bureauzijde en interim online marketeer. Dit blogartikel gaat over waarom je juist niet zou kiezen om te werken bij een online marketing bureau zoals eRocket.

Lynn, inmiddels ex-eRocketeer, heeft er bewust voor gekozen om naar de klantzijde te gaan. Ze legt het je uit in dit artikel.

“Afgelopen 1,5 jaar heb ik met heel veel plezier gewerkt bij eRocket. We stappen even terug in de tijd om goed uit te kunnen leggen hoe ik uiteindelijk tot de beslissing ben gekomen om niet meer bij een online marketing bureau te werken.

Ik eindigde mijn studie met een afstudeerstage op de marketingafdeling van een hotel in Amsterdam. Hier was ik verantwoordelijk voor alle offline en online marketinguitingen van het hotel. Dit resulteerde in een fulltime baan en was de start van mijn carrière om het zo even te zeggen. Ik wilde mezelf graag meer ontwikkelen op gebied van online marketing en in juli 2019 solliciteerde ik bij eRocket. Toen nog een start-up maar inmiddels een succesvol online marketing bureau met een heel team van zeer gedreven online marketeers.

Zoals je wellicht weet is eRocket een online marketing bureau dat zich dagelijks inzet voor haar uitgebreide klantenkring om diverse doelstellingen te behalen. Mijn klanten varieerden in branche en grootte. Dat maakte mijn werkzaamheden aan de ene kant heel uitdagend en divers. Geen dag was hetzelfde bij eRocket.

online marketing klantzijde

Maar aan de andere kant is het ook even schakelen, vooral als je, net als ik, gewend was om voor één bedrijf alle marketing uitingen te verzorgen. Dat ging in het begin heel goed, ik leerde veel en was super enthousiast over alle nieuwe klanten die ik kreeg. Iedere klant was anders en dat maakte het een goede leerschool. Zo leerde ik iedere dag wel iets nieuws.

Na een tijd merkte ik dat ik het jammer en minder leuk begon te vinden om steeds van klant te moeten wisselen als ik net ergens heel intensief mee bezig was of middenin een bepaald project zat. Ik merkte dat ik daar dan het liefst mee door wilde gaan om nog meer te verbeteren bij diezelfde klant of nog meer wilde doen. Dit ging dan eigenlijk niet omdat ik ook graag mijn weekplanning met daarin andere klanturen wilde waarborgen.

Na een tijd heb ik uiteindelijk voor mezelf besloten dat het me leuker en fijner leek om weer te gaan werken voor één bedrijf/organisatie in plaats van voor meerdere klanten.”

Wij willen Lynn bedanken voor haar steun en inzet in de afgelopen periode. We begrijpen haar keuze om verder te gaan aan de klantzijde, al missen we haar natuurlijk wel!